7 alimente care conțin melatonină și care te ajută să adormi mai ușor

Melatonina, hormonul somnului, este una din cele mai bune alternative care te ajuta sa adormi mai usor. Si o poti adopta datorita alimentelor care sunt pline de melatonina, cum ar fi cireasa sau banana de exemplu.

Atunci cand nu reusesti nicicum sa dormi, cel mai adesea te tenteaza ideea unui somnifer pentru a nu te trezi cu o insomnie. Nu-i asa? Chiar daca acestea sunt eficiente pe termen scurt, pe termen lung, sunt cele care ne pot modifica obiceiurile in materie de somn si pot cauza chiar dezastre la noi in organism.

Unele alimente contin in mod natural melatonina si altele poseda elemente naturale esentiale pentru a secreta acest hormon, cum ar fi triptofanul, magneziul sau calciul.

Ciresele. Ciresele sunt principalele surse de melatonina. Daca vei bea suc de cirese, de 2 ori pe zi, dimineata si seara, vei castiga in medie, o ora de somn.

Banana. Banana este excelenta atunci cand vrei sa stimulezi somnul. Banana contine un nivel ridicat de potasiu si de magneziu, un super amestec pentru a stimula secretia de melatonina din organism. Poti consuma deci o banana la cina sau inainte de a merge la somn.

Fulgi de ovaz. Fulgii de ovaz se consuma in general dimineata, la cel mai sanatos mic dejun. Dar se pot consuma si seara, la cina, pe post de desert, pentru a te ajuta sa-ti regasesti somnul. Sunt bogati in magneziu dar si in triptofan, un element esential pentru a forma melatonina. Acesta se regaseste si in linte sau migdale.

Ghimbirul. Pe langa virtutile sale afrodisiace, ghimbirul contine foarte multa melatonina. Se poate consuma intr-un ceai, in iaurt sau sub forma de ulei esential.

Rosiile. Rosiile sunt surse minunate de melatonina. Pe langa proprietatile lor antioxidante, ajuta corpul sa se relaxeze si sa regaseasca somnul. Se pot consuma proaspete sau sub forma de suc.

Orzul. La fel ca si bulghurul, orzul poate facilita somnul. Este cea mai buna sursa naturala de magneziu care te ajuta sa ai un somn reparator si profund.

Ananasul. Iata un fruct foarte bogat in triptofan, care va ajuta secretia de melatonina, dar si de serotonina.

Lasă un răspuns