Lipsa sommului îngrașă!

Nopțile scurte și slăbitul nu fac casă bună. În realitate, lipsa somnului ne determină să mâncăm mai mult a doua zi – cu 400 de calorii mai mult.

O poveste de hormoni. Ai observat faptul că după o noapte în care nu ai reușit să te odihnești prea mult ai tendința să mănânci mai mult decât de obicei? Un lucru absolut normal de altfel. Acest fenomen are o explicație hormonală. Senzația de foame și senzația de sațietate sunt reglate de doi hormoni, grelina și leptina. Grelina este hormonul responsabil de senzația de foame. Scăderea nivelului de grelină duce la reducerea senzației de foame și poftelor, ceea ce ne permite să mâncăm mai puțin. Leptina suprimă apetitul, este hormonul care semnalează organismului că am consumat suficientă mâncare, un element cheie în optimizarea pierderii în greutate.

Când nu dormim suficient, cei doi hormoni se dereglează. Grelina este produsă în exces, leptina este produsă în cantități mai mici. Conform specialiștilor, două nopți fără somn suficient sunt de ajuns pentru a deregla acești hormoni.

Mai mult apetit, mai puțină energie. Consecințele acestei dereglări sunt următoarele: un apetit în creștere și o scădere considerabilă a energiei. Dormind mai puțin riscăm să mâncăm mai mult ceea ce se traduce printr-o creștere în greutate. În momentul în care suntem obosiți avem tendința să consumăm alimente grase și alimente bogate în zahăr.

Cum putem îmbunătăți calitatea somnului? Trebuie să știi că există câteva soluții simple pentru a remedia problemele cu somnul. În primă instanță trebuie să eviți excitanții – cafea, alcool – și să consumi ceva lejer la cină. Consumând alimente seara târziu și în cantități prea mari, îți vei încetini digestia și îți vei crește temperatura corporală – doi factori responsabili de apariția insomniilor.

Ai grijă să dormi într-o încăpere nici prea caldă, nici prea rece, între 18-22 grade maxim. Oprește televizorul și încearcă să citești o carte în loc să îți butonezi telefonul. Lectura favorizează apariția somnului și calmează. Telefoanele și televizoarele au un impact negativ asupra ritmului biologic.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?