CrowdFunding – ce este și definiția modului de a face bani prin acesta

În ultimii ani a existat o modernizare a sistemului financiar și de investiții, ca urmare a apariției unei noi tehnologii pentru atragerea de fonduri numit crowdfunding. Într-un timp scurt, fluxul de numerar s-a ridicat la peste 5 miliarde în întreaga lume, iar fondurile s-au alocat finanțării proiectelor, start-up-urilor și carității.

Ce este crowdfunding?

Acest termen este înțeles ca atragerea de fonduri materiale pentru finanțarea unui proiect și pe bază de voluntariat. Persoanele care se ocupă de strângerea de fonduri, se numesc destinatari, și cei care dau bani donatori. Pentru a înțelege mai bine definiția crowdfunding-ului, merită să subliniem faptul că, mai des, fondurile sunt colectate în astfel de scopuri: efectuarea unui tratament scump, furnizarea de asistență caritabilă și voluntară, sprijin financiar pentru atleți și personalități culturale, inițierea de finanțări și așa mai departe.

Site-uri de crowdfunding

Astăzi, există site-uri pe Internet specializate în care fiecare persoană se poate înregistra pentru a crea un proiect și a începe să strângă fonduri. O mulțime de platforme de finanțare oferă posibilitatea de a alege proiecte în funcție de diferite criterii: subiecte, niveluri de finanțare, etape de implementare și așa mai departe. Acest lucru simplifică activitatea atât a destinatarilor, cât și a donatorilor. Astfel de site-uri pot fi numite un fel de garant, deoarece toate proiectele sunt testate, pentru care resursele primesc comision, care în cele mai multe cazuri este de 10% din fiecare operațiune.

Tipuri de crowdfunding

Proiectele pot fi clasificate în funcție de diferite criterii, însă această diviziune este utilizată mai des:

  • Proiecte de afaceri. Multe întreprinderi nou-înființate nu dispun de capacitatea financiară de a-și pune în aplicare planurile. Oamenii donează bani pentru idei care îi interesează.
  • Creativitate . Proiectele populare de publicitate care vizează acumularea de fonduri pentru a finanța un album muzical, un turneu, un festival.
  • Politică . Unii politicieni strâng fonduri pentru implementarea propriului program.
  • Proiecte sociale. Caritatea prin intermediul crowdfunding a devenit foarte populara, deci oamenii colectează pentru operatii scumpe, asistență pentru cei săraci.

Crowdfunding in imobiliare

O zonă excelentă pentru investiții este imobilul, dar nu toată lumea își poate permite să cumpere un apartament. O soluție excelentă care a evoluat în mod activ în ultima perioadă este crowdfunding in imobiliare, investițiile, care implică achiziționarea de cote de către un grup de oameni. Ca rezultat, fiecare participant la tranzacție va fi proprietarul legal al cotei sale, care se reflectă în declarație. Cota este determinată în funcție de valoarea investiției. Relațiile într-un astfel de grup sunt reglementate de un acord colectiv. Ca urmare, apartamentul este de multe ori vândut pentru profituri rapide.

Crowdfunding în agricultură

Prin lansarea proiectului, puteți obține nu numai banii pe care îi doriți, ci și atrageți potențialii cumpărători de produse în viitor. Practica crowdfunding-ului se desfășoară în mod activ în străinătate. Cea mai reușită platformă pentru promovarea startupurilor agricole, este considerata Barnraiser, care urmărește dezvoltarea agriculturii ecologice. Există proiecte pentru producția de miere, crearea de ferme de animale.

Crowdfunding social

Prin această expresie se înțelege metoda de finanțare în grup a inițiativelor sociale: proiectele de caritate, întreprinderile sociale și proiectele organizațiilor non-profit. Principalii donatori sunt un număr mare de persoane care fac donații private. Proiectele sociale ale crowdfunding-ului sunt împărțite în următoarele categorii: copii, vârstnici, animale, mediu, cultura și afaceri sociale.

Cum sa organizati un crowdfunding?

Poate părea că este atât de simplu, să descrieți ideea, să descărcați proiectul și să faceți un profit, dar, de fapt, nu este chiar așa și trebuie să abordați în mod responsabil implementarea planului. Experții oferă astfel de sfaturi despre modul de a face bani prin crowdfunding:

  • Descrieți în detaliu compania dvs., acordând atenție fiecărui detaliu, astfel încât să nu existe surprize neplăcute.
  • Sistemele de plăți utilizate pot avea capcane care ar trebui explorate. De exemplu, pentru a primi bani pe anumite platforme, trebuie să încheiați un acord separat.
  • Crowdfunding este o sarcină dificilă, așa că este recomandat să angajezi o persoană care să conducă sondaje și să invite oamenii pe rețelele sociale.
  • Publicitatea prin agenții și bannere este considerată ineficientă, deoarece este mai bine să lucrăm direct cu publicul.
  • Fiți întotdeauna sincer atunci când vorbiți despre toate dificultățile și obstacolele. Dacă înșeli donatorii, poți să-i pierzi.
  • Designul ar trebui să fie frumos și elegant. Materialul PR trebuie plasat treptat pe tot parcursul campaniei.
  • Asigurați-vă că aveți instrucțiuni detaliate despre cum să transferați bani prin diferite sisteme de plată, deoarece dificultățile tehnice pot priva publicul.
  • Statisticile arată că proiectele publicate în vară sunt adesea ignorate. Cel mai bine este să le conduceți în seriile de duminică, luni sau marți. Cele mai multe infuzii sunt observate în zilele de plată.
  • Este important să lucrați în mod constant cu audiența dvs., acordând atenție fiecărei persoane. Asigurați-vă că răspundeți la întrebări imediat, arătând tact și răbdare. Oamenii trebuie să înțeleagă că în fața lor este cel care se îngrijorează de proiectul său.

Crowdfunding pentru nevoi personale

Pe platformele de colectare a fondurilor puteți găsi un număr mare de proiecte interesante, neobișnuite și ciudate. Există multe exemple despre modul în care crowdfundingul în scopuri personale a ajutat la îndeplinirea unui vis, de exemplu, pentru a plăti pentru o nuntă, pentru a începe o călătorie, a cumpăra o mașină. Dacă doriți să fiți printre ei, amintiți-vă aceste reguli:

  • obiectivul trebuie să fie real;
  • alegeți o idee originală;
  • cereți o sumă normală;
  • descrie-ți în detaliu ideea;
  • gândiți-vă cel puțin la o ușoară încurajare.

Crowdfunding pentru afaceri

Crowdfunding pentru activitatea de construcții sau orice altă direcție este implementată în următoarele etape:

  • Trebuie să transformăm o idee într-un proiect real de afaceri, evaluând piața, cererea, bugetul, riscurile. Este important să se ia în considerare esența și mecanismul de remunerare a persoanelor care vor investi în crowdfunding.
  • Elaborați o strategie PR pentru promovare, deci poate fi un blog, forum, media, canal YouTube. De mare importanță este prezentarea video, unde trebuie să vă prezentați ideea și toate detaliile.
  • Selectați cu atenție platforma pentru proiect, acceptați condițiile și semnați contractul. Se recomandă colectarea unor sume rezonabile, deoarece mai mult de 90% din proiecte nu primesc fondurile necesare.
  • După aceea, ar trebui să faceți publicitate și implementarea proiectului dvs.

Frauda in crowdfunding

Este important să înțelegeți că mulți oameni necinstiți folosesc crowdfunding-ul pentru a crea piramide financiare. Ei fac anunțuri cu privire la fonduri pentru un proiect de investiții, promițând un venit bun. Este clar că fondurile nu sunt investite nicăieri și, la început, primii investitori obțin un anumit profit din cauza plăților clienților ulteriori, dar când se colectează o sumă bună, piramida dispare.

Pentru a nu intra în capcana, trebuie să cunoașteți trăsăturile crowdfunding, să analizați și să studiați documentele pe care trebuie să le furnizeze beneficiarul. De exemplu, dacă doriți să donați pentru o operație, cereți o copie a diagnosticului, numele spitalului, chemați un medic. Crowdfunding-ul este un risc, deci este important să lucrați pe site-uri cu reputație, adică nu ar trebui să reacționați la e-mailurile trimise prin poștă sau prin intermediul rețelelor sociale.

Lasă un răspuns